Politik som inte alla förstår

Det är val snart vilket ingen har missat.

Det är få som kan någonting om politik kan jag säga.
Mest bland unga. Där är det inte många som är insatta.

Men det är okej. Alla behöver inte vara det.

Några tänker därför rösta blankt och andra följer sina föräldrar.

Men en sak. Kan man ingenting om politik ska man heller inte yttra sig känner jag.
Alldeles för många häver ur sig politiska åsikter som dom inte har en aning om ifall det stämmer eller inte.
Eller så drar dom de allra vanligaste argumenten och då känns det som att dom har missat en hel del för partierna står för så mycket mer.

Jag kollade runt på internet också och kom till en massa olika bloggares inlägg om just valet och hur de tänker. Intressant. Men en del är bara puckon.

Kissie t.ex. Kissie kissie kissie, du säger att du ska rösta på Moderaterna. Gärna för mig.
Men det märks att du ska göra det bara för att det är "coolt" i dina ögon.
Någon förmögenhetsskatt behöver du inte ens oroa dig för för den syftade till folk med FÖRMÖGENHETER. Dina få tusenlappar är ingenting du hade behövt skatta på.
Och ja, vi som kan någonting om politik ser att du kommer från en sosse familj.

Hoppas ungdomar är smartare än dom inläggen hon skriver.
Men låt moderaterna ta hem majoriteten i höst för jag vill ha alliansen på makten!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0