Sluta använda Converse

Det var fredagkväll och alla var både salongsberusade och lite till.
Rosé är farligt eftersom att det är både gott och lättdrucket. Men alkoholprocenten är lika hög som alla andra viner, och de sveper man inte i första taget. Inte varje gång i alla fall

Alla sprang mellan huset och poolen. Och uthuset också. Där fanns grillen med maten och bra musik och världens mysigaste hörna. Och poolen, ja det säger ju sig själv. Men vad gjorde alla inne? Vad var det som fick oss att springa in hela tiden? Jag vet inte. Drickan och tilltugget kanske?

När jag kommer ut i hallen för att gå ut till poolen så sitter en av killarna där på en pall och fixar med skorna.
-Ta kort på mina skor, sa han.
Jag halar upp iPhonen från väskan som står på golvet och ska ta kort. Då ser jag vad det är för skor han vill att jag ska ta kort på. Ett par Converse.
Ett par vita Converse. Inga märkvärdiga skor, och enligt mig inga att ens ta kort på. Vad är poängen med att äga ett par sådana? Otroligt fult. Jag tog ett kort på dom och hade jag lagt in bilden på datorn så hade dom hamnat här. Fast kanske inte, dom är vidriga.

Snälla, sluta använda Converse. Fall inte för grupptrycket, för det är nån skev bild någon har fått. Begå inte deras misstag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0