Glass på Avenyn

Efter sista lektionen för denna terminen så drog vi till Avenyn och köpte glass och satte oss vid vattnet.
Hade jag inte haft prov att plugga till hade jag säkert satt mig och ätit på en uteservering, eller druckit rosé i en park tillsammans med alla andra.

Vi skulle sitta på gräset vid vattnet och det tog mig ett tag innan jag vågade slå mig ner. Jag är alltid sådan där.
Vem vet vad som finns i gräset? Men efter mycket ojande och kännande med handen i gräset så vågade jag slå mig ner. Jag är som Richard Gere som för första gången går barfota i gräs. Fast symboliken är inte riktigt samma. Jag är inte tillknäppt och tråkig, utan jag kan inte sitta i gräs därför att...jag är för fin?
Den beskrivningen hade mina kompisar användt sig av så vi kör på den.

Glassen var god och allt var perfekt. För en sekund glömde man bort alla tentor som är kvar.
Man fick för sig att denna lycka skulle hålla i sig. Men den får vänta lite. Om en vecka däremot! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0