Dödsskjutning på Nivå

Det var fredagkväll.
Jag gjorde mig i ordning för grillkväll plus fest.
Jag brukar alltid gå ut på fredagarna men denna fredagen blev det inte så.
Vilket inte gjorde någonting.
Chillkväll hemma med 20 personer efter en grillning sitter aldrig fel.
Fast det hade varit kul att gå ut, men Nivå ligger kvar så jag kan dra dit nästa helg, tänkte jag.
Tur att vi inte var där igår...
När jag vaknade vid nio i morse (fråga inte varför jag sover i lite mindre än fem timmar men ändå är så pass pigg att jag går upp och tittar på tv. )så hör jag att huvudnyheten är att en man har blivit skjuten till döds i Göteborg.
På Nivå.

Otroligt hemskt. Jag undrar hur alla som var där reagerade?
Utbröt det panik? Föll han bara ihop intill allihopa och började blöda på golvet? Var på kroppen blev han skjuten?
Tyckte han hittills att det hade varit en bra utekväll?

Jag är glad att jag inte var på Nivå igår, eller ens på Avenyn på något av de andra ställena.
Läskigt när sådant händer i de fina centrala delarna av Göteborg på ett fint uteställe som Nivå.
Hoppas alla som var där och fick beskåda detta mår bra idag. Hoppas dom får tag på gärningsmannen. Men vad var motivet för skottet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0