Dåliga nyheter att vänta vilket jag visste om redan från början

Idag när jag gick i den ljusgröna allén till skolan så visste jag att dagen skulle få en tråkig vändning.
Det var ingenting jag kände på mig alltså, utan jag visste det.
Ingenting kunde skydda mig från dom. Trots att jag var brun och lycklig från resan och på köpet klädd i mina nya fina kläder. Tunika i en rosa obestämbar nyans och svarta Sonja Rykiel leggings som jag vet att halva Sveriges befolkning eftersökte men inte fick.

Att träffa kompisarna igen var hur kul som helst i alla fall.
Och sedan kom de tråkiga nyheterna, men det var värre än så. Det var inte bara att jag skulle behöva stressa med uppgiften, den skulle dessutom redovisas under samma timmar som jag skulle skriva prov.
Typiskt. Hur löser man detta nu då?

Men det ordnar sig alltid. Värre än så var det egentligen inte. Bara ytterligare en sak på samvetet, som för mig är jobbigt, men det kunde varit värre.

Denna vecka kommer som sagt bli riktigt bra. Planer för varenda dag, med start efter provet i morgon klockan 13.
Och att jag inte vet hur det gick på förra tentan är ingenting som tynger mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0