Ansvarsfull och pålitlig

Jag blir ofta beskriven som ansvarsfull och pålitlig av vuxna.
Dom ser mig som tjejen med koll.
Vilket gör att de tycker "det känns tryggt när jag är med ute och festar, för då vet dom att ingenting händer".
Det känns kul att höra sådant och jag själv har alltid hållit med.
Men det är väl först nu man börjar inse att det inte riktigt stämmer. Eller jag är pålitlig och ansvarsfull, men jag tar inte på mig något ansvar. När vi är ute och festar är jag ung och spontan som alla andra. Jag tänker inte hålla någon extra koll och tänka för alla. Vi fattar våra egna beslut och även jag kan stå för de sämre valda.

Men så efter en dag i somras så ändrades allting. Min kompis föräldrar skulle nog inte beskriva mig så helt och hållet längre. De skulle säkert lägge till: till en viss del.
Plötsligt fick dom se mina oansvariga sidor som jag bara visar för mina kompisar som är med ute och festar.
Som sagt så är jag också ung och dum ibland, men nu har dom något att vända mot mig. Vilket stör mig.
Jag vill inte att ett misstag ska ändra någonting. Det var bara ett, när vissa gör flera.

Så beskriv mig gärna som ansvarsfull och pålitlig, men lägg inget ansvar på mig, och inse att misstag gör jag också när vi är ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0