Hello???

Det springer omkring en amerikanare i korridorerna här. Han har alltid med sig sin skrivbok där han har fått en mening nedskriven på svenska som han ska fråga om. Han tycker nog att det är kul att kunna briljera med en mening på svenska. Men uttalet sviker honom så jag förstår ändå inte vad han menar. Vilket resulterar i att han måste visa upp sin skrivbok så att jag får läsa själv. Vilket gör att det tappar hela poängen. Han skulle kunna ta det på engelska eftersom att jag förstår det, men det gör han inte. Bara när han är här och småpratar med mig. Då orkar han inte slå upp flera meningar till svenska utan då blir konversationen engelsk. Jag vet inte vad hans ärende är här. Men han är trevlig men han är här hos mig och frågar oviktiga eller obegripliga frågor hela tiden. Som jag då självklart inte kan svara på eftersom att det ligger utanför den informationen jag har fått. Eftersom att det är helt oviktigt! Den här amerikanaren och jag delar samma åsikt. Vi tycker att den andre är helt inkompetent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0