Mitt jobb

En vanlig dag på jobbet.
Jag anländer vid fem i åtta någon gång med musiken fortfarande på i öronen.
Jag startar datorn och loggar in och sätter mig tillrätta i stolen. Startar tv:n och fixar bildspelet också.
Sedan kollar man mailen och säger Godmorgon till alla de anställda som droppar in.
Vid halv nio kommer posten och då är det dags att gå igenom den, stämpla fakturor och lite sådant.

Då är allt det obligatoriska fixat och dagen fortsätter så att man väntar på att det ska ringa eller att det ska komma något ärende. Fast det är inte så att jag väntar. Nej, det är gansa skönt när det inte händer så mycket ändå.
Kalla mig lat, men det är så.

Mellan nio och halv elva håller jag på och somnar i min stol. Det är jobbigt faktiskt. Men jag sitter så skönt och jag har gått upp så tidigt. Självklart har jag aldrig somnat och det är heller ingen som har sett att jag är så trött.

Vid tolv äter jag lunch ute på restaurang med pappa.

Vid två, tre tiden är jag ofta lite fikasugen och äter antingen en bulle, kaka eller choklad.

Vid fyra tar jag hand om den externa posten och vid fem får jag äntligen gå hem.

Spännande dag det där.
Men vad gör jag när det inte ringer eller jag inte har något annat att göra?
Då sitter jag inne på Facebook i min iPhone, eller så läser jag Alex Schulmans blogg (har snart tagit mig igenom hela) eller så pluggar jag politik.
Betalt för att syssla med intressen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0