Smal är ett ideal och kommer alltid att vara

Jag är så trött på tidningarna som försöker få bort 'smal' som skönhets ideal.
De försöker pusha fram kurviga tjejer och beskriver dom som hälsosamma osv.

På vilket sätt är inte smala tjejer hälsosamma? Nu syftar tidningarna på tjejer som svälter sig, det förstår jag med, men då ska dom inte använda sig av ordet smal för det ordet innefattar även naturligt smala tjejer.
Sådana som mig :)

Men när jag för någon dag sedan såg en kommentar på en tjejs blogg så blev jag förbannad. Bloggaren som heter Linda hade lagt upp en bild på henne från i somras och hon skrev att hon ville vara så smal igen.
Genast är en bitter person där och kommenterar att hon såg hemsk ut. Att hon inte såg kvinnlig ut.

Jag blev riktigt förbannad faktiskt. Hur kan man kalla en smal, snygg tjej för okvinnlig?
Man kan vara smal och ha former också. Att det någonsin skulle vara hemskt att vara naturligt smal är bara pinsamt att påstå! Detta är självklart någonting jag kommenterade vilket ledde till några hundra nya läsare som skulle kolla in vem tjejen som påstod detta var. Många höll säkert med mig. Och de som höll med den andra kommentaren är bittra och hade gjort allt för att själva vara smala. Det kan jag försäkra.

Ingen kan på fullaste allvar påstå att det är fult, eller hemskt som den människan tyckte, att vara smal.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Smal är ett ideal och kommer ALLTID att vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0