Det här är en hyllning till dig Alex Schulman

Alex Schulman gästade idag Förkväll.
Att jag först inte kände igen honom berodde på att han för ovanlighetensskull var klädd i kostym tror jag.
Vid första anblicken trodde jag att det var en bankman som var där.

För bara några år sedan älskade jag Alex Schulmans krönikor som återkom i tidningen PunktSE. De var med varje torsdag och förgyllde varje sådan dag. Första gången jag läste hans krönika tyckte jag bara att han var bitter, men efter ett tag växte fascinationen fram och man insåg vilken humor som egentligen dolde sig bakom varje krönika.

Alex Schulman är genialisk!

Jag följde även hans blogg flitigt på Aftonbladet och jag själv började skriva den typen av krönikor som han skrev.  Jag skrattade helt otroligt mycket åt många av hans inlägg! Roligare sätt att skriva på får man leta efter.
Jag ville så gärna träffa honom i verkligheten och se hur hans personlighet var, och när min kompis sms:ar och säger att hon sitter på samma spårvagn som honom kunde jag inte bli annat än avundsjuk.

När han sedan väljer att lägga ner den bloggen och istället satsa på att blogga som Charlies pappa, vilket visar sig bli ett helt nytt sätt att blogga på, så blev jag faktiskt lite besviken först. Jag saknar hans underbara krönikor eller bara roliga kommentarer.
Charlie Schulman är verkligen jättesöt så inget emot det (jag anser t.o.m att det är ett av de sötaste barnen jag någonsin har sett) men det är inte riktigt samma typ av inlägg.
(Men hans krönikor i Aftonbladet är många gånger bra, men inte riktigt samma.)

Alexander Schulman har lämnat den delen av sitt liv. Synd.
Jag tycker som han själv en gång uttryckte det:
Är man så duktig på att skriva är det nästan ens skyldighet att fortsätta!

Men jag kommer alltid att tycka att han är en fantastisk människa med grym humor och jag kommer alltid älska sättet han skriver krönikor på.

Vi ses någon gång Alex ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0