Alkoholproblem?

Folk som råder andra att sluta festa borde i de allra flesta fallen vara tysta.

Att gå ut en gång i veckan tycker jag inte är fel.
Det är något jag själv gör och jag har då verkligen inte problem med alkohol. Och det är ingen bortförklaring som en del säkert tänker utan det är inte att ha alkoholproblem att dricka en gång i veckan.

Nu har jag inte blivit anklagad för att festa för mycket utan jag tänker på andra som jag har sett få det påhoppet.
De värsta är att de tar åt sig och bryter ihop. Men de lever livet som unga! Då hör det till att festa tycker jag.
Om man däremot fortfarande håller på så vid trettioårsålder kanske man borde börja tänka över det.

Men passa på så länge ni är unga! Äldre blir vi alla ändå och då vill man känna att man har levt livet!
Jag själv är 19 år och jag tar vara på livet och alla roliga saker man kan göra. Jag får liksom ångest av att täkna på 23 års åldern för då känns det som att allt det här spontana man gör borde sluta. Så är självklart inte fallet. Man kan leva spontant med många utgångar även senare. Men gränsen går vid 30 som sagt, om inte tidigare ifall livet har tagit någon annan vändning.

Men att festa en gång i veckan är inte att ha alkoholproblem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0