Obehagliga människor.

Tjejen sitter på kortsidan av bordet.
Det var jag som valde att sätta mig på långsidan. En bit ifrån henne.
Jag såg genast att hon inte var min typ av människa.
Hon var estet.
Hon var lång och mager. Jag är lång och smal.
Hon har kort pojkfrisyr. Jag har långt hår.
Hon har råttfärgat hår. Jag är blondin.
Hon är klädd i estetkläder. Jag är fint klädd.
Hennes mobil finns inte kvar på marknaden. Minär en iPhone 3Gs.
Hon är estet. Jag är rakamotsatsen.
Ni ser hur olika vi är. Ingenting med oss är likadant, varken utseendemässigt eller stilmässigt.

När det senare visar sig att hon är miljöpartist blev jag inte ens förvånad.
Och att hon snusar var också ganska uppenbart.

Hon bekräftade alla mina fördomar mot esteter.
Obehagliga människor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0