Miljardärerna i världen är FÅ


När man är 15 tror man att man är oövervinnelig.
Man är naiv och tror på miljonlöns jobben. Man tror att utseendet är allt och att det är utsidan som kommer fixa livet åt en.

Hoppas verkligen att dessa 15 åringar vaknar upp innan det är försent. För ärligt talat så är det inte alla som får allting fixat enkelt. De är få.

Jag läste precis om en 15 årig tjej (Dessie) som tror att hon inte behöver gå i skolan.
Hennes argument för hur livet kommer fixa sig är sådana som:
- 20% av världens miljardärer har aldrig gått klart skolan.
- Hon har bloggen där hon får pengar ifrån.
- Bloggen öppnar många dörrar inom tv, serier osv.

Jag måste säga det igen: Jag blir rädd!

- Jag vill lära henne att 20% av världens miljardärer är otroligt dåliga odds. Hur många miljardärer finns det i världen? Och de har definitivt inte blivit miljardärer på att blogga om fjortisfyller med lättklädda bilder.
- Bloggen drar inte in några stora summor. Man kommer inte över några tusen i månaden så det är inga pengar att tala om. För rik är inte att ha några tusen. Man kommer aldrig komma upp i en miljon på att blogga. Och rik är man inte förrän man har några miljoner.
- Och om bloggen öppnar några (inte många!) dörrar inom tv och serier så kommer hon aldrig bli RIK på det heller.


För att komma någonstans i världen måste man kämpa för att få karriären. En blogg ger alltså inte den önskade rikedomen, och att bli miljardär kan hon redan glömma vågar jag faktiskt säga. Att välja bort skolan är faktiskt inget att rekomendera. Det är ett misslyckande!
Men som sagt, tjejen är 15 eller något sådant. Hon är oövervinnerlig tror hon. En dag blir hon också 20 som mig och då önskar hon att hon hade gått ut skolan. Jag blir advokat och några tusen från bloggen i månaden är ingenting jag behöver eller ens skulle kalla pengar.
Det finns inga bra argument för att hoppa av skolan, och de hon kom med var rent ut sagt hemska/idiotiska/naiva/löjliga osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0