Bartenderutbildningar är skit


Jag har funderat över det här med bartenderutbildningar.
En utbildning som leder till ett yrke man kan ha i några år.
Sedan är man inte attraktiv som bartender längre och säkert inte ett yrke man kan tänka sig att ha hela livet.
Och vad gör man då? Börjar på en ny utbildning.
Nu vill inte jag påstå att en bartenderutbildning är svår eller tar tid, men det är ändå onödig tid.
Det är ett yrke som får många unga att sväva och leva livet några år. År som borde läggas på att ta tag i sin riktiga utbildning.
För jag vill faktiskt inte påstå att de som har gått en sådan utbildning sedan tar tag i studierna och utbildar sig till något vettigt.

För att inte prata om hur själva yrket är. Jag skulle vilja beskriva det som "smutsigt". Men jag vet inte om det är rätt ord. För det är inte alla som hamnar på Stureplan eller Avenyns fina nattklubbar utan många tar jobb på semesterorter.
Och där har vi ju sett hur det går till.
4 tjejer på en månad tyckte en av bartenderna var lite. Jämfört med de andra bartendernas erövringar då alltså.

Så snälla gå ingen bartender kurs. Gör något vettigt. 

Men kommer ni från Partille, småhålor, Södertälje eller från de sämre delarna i Stockholm så vill jag ursäkta att mitt inlägg tog upp eran tid, för ni har nog redan betalt medlemsavgiften...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0