Bloggarna i "Efter Tio"

Jag har denna veckan tittat på Malou's program Efter Tio varje dag.
Temat är världen och de pratar bland annat om bloggar.


I alla fall. Första dagen var Blondinbella där med hennes kille Nils/Storstadpojken. Jag har inget emot dom men jag ser heller inte upp till dom och när man får höra att hon sitter och ljuger i sin blogg och påstår att hon tjänar miljoner och allt det där så blir man så trött. Är det åt det håller samhället är på väg? Att man ska ljuga?

Är det inte dags att hålla sig till sanningen om man ska blogga om sitt liv?

Det jag gillar med henne är att hon inte är en sådan som sitter och trycker ner en speciell person. Hon trycker ner många om hon vill säga nåt..haha nej så är det kanske inte... Men hon är inte som Kissie som kan sitta och skriva otroligt hemska saker om andra. T.ex Blondinbella.

Påtal om Kissie så tog faktiskt Malou upp henne i programmet och läste upp ett otroligt barnsligt inlägg som handlade om att Blondinbella skulle vara för ful för att komma in på Café Opera.
Vem skriver något sådant?
Det är ju bara rent ljug. Jag tänker inte sitta och försvara Blondinbella på något sätt, som ofta är mer självgod än vad hon borde, men jag tycker verkligen inte att man ska sitta och skriva sådana saker som Kissie gör.

Men alla vet att det tyder på osäkerhet. Det är som mobbaren i skolan som mobbar alla andra för att de själva mår dåligt. Där har vi Kissie. Hon skyller på att det är hennes bloggkaraktär som är elak och inte hon personligen.

(Även Blondinbella är två karaktärer. En i bloggen och en i verkligheten)

Men då frågar jag mig som så många andra: ÄR DET VÄRT DET? Är det värt att bli hatad av 100 000 av Sveriges befolkning för att tjäna 2000 i månaden?

Och så frågar jag mig en till sak:  Vem har två karaktärer egentligen? :S 
Bara det tyder väl på att det är något fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0