Vilken bra idé med projektarbetet..............

Projektarbetet. Den som kom på den idéen måste ha varit en bitter lärare som vill hämnas.
Eller ja, se oss elever slita med någonting som man aldrig når någonstans med.
Och inte har man någon användning av det långa arbetet senare i arbetslivet heller.
Det är inte direkt så att man slänger upp det på sin arbetsintervju och stolt säger: -Det här gjorde jag i flera timmar och det blev ett VG.

Dömer dom mig ens? Bryr dom sig ens om mitt projektarbete?...

För jag bryr mig inte om andras projektarbeten.
Jag bryr mig inte ens om mitt egna. (Om min handledare läser nu så skojar jag bara...)
Min handledare sa: -Alla elever skjuter alltid upp arbetet och panikskriver de sista tre veckorna.
-Så kommer jag inte göra, sa jag och skrattade. Jag ska försöka vara färdig innan jul.
Jag anser mig själv vara vädligt duktig på att planera. Och det är jag. I vanliga fall. Men inte när det gäller det här.
Jag är som alla andra elever. Jag kommer garanterat att sitta och panikskriva de sista tre veckorna.
Färdig innan jul?                           
                                               Ha, med rubriken kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0