Jag bär päls

Jag och en kompis var ute och åt lunch idag.
När vi kommer gåendes på Kungsgatan ser vi ett gäng som står tysta och vända mot en av affärerna.

Av att döma av deras klädstil, piercingar, palestina sjalar och converse inser jag att det är djurrättsaktivister.

De demostererar mot affären som säljer päls på sina jackor.
När vi går förbi försöker dom ge oss en lapp.
Jag blir så trött!!
Jag har bara lust att slå undan deras hand, och sedan gå och köpa ytterligare en jacka med päls.
Jag stör mig på att de inte kan låta affärerna som säljer päls vara.
Jag kommer fortsätta bära päls och jag kommer aldrig ta emot deras lappar där dom skriver om hur synd det är om alla djur och bla bla bla....
Jag har bara lust att granska ifall de inte äger någonting av skinn. Bäst för dom att dom inte gör det, annars är det lite dubbelmoral ifrån deras sida.
Jag blir så trött på alla dessa djurrättsaktivister. Sitt hemma med era lappar där folk ska skriva på, och skapa forum men gå inte ut på gatan och demostrera utanför en affär och försök inte värva med mig i eran kamp.
Jag är inte intresserad! Jag har både skinn och päls och det kommer jag fortsätta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0