hatar och gillar

Jag både gillar och hatar datakunskaprsproven.
Jag hatar dom för att jag inte kan excel.
Men jag gillar dom för att jag får en sådan insikt i datavärlden och hur lite man egentligen kan.

Igår när jag övade tyckte jag att det satt riktigt bra.
Jag var övertygad om att jag skulle klara det.
När jag vaknade mindes jag ingenting :S

Fick provet och mindes hur man gjorde.
Men vad menade hon med två kolumner där det står procent? Vad vill hon att jag ska göra med två?
Jag fick panik. Kände mig som att jag hade fastnat med klacken i tågrälsen. Man sitter där man sitter och det finns ingen utväg. (oj vilken liknelse jag fick till)
Men så chansade jag och det blir säkert rätt.

Nu i efterhand inser jag att jag måste välja ett yrke där excel inte är ett av kraven.
Efter x antal veckor verkar det som att jag fortfarande inte har lärt mig det :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0