Gör som du gör hemma

Jag ska sitta barnvakt. Och jag har gjort det förut men då var välling den enda maten dom åt. Nu handlar det om mat.

Jag frågade mamma vad jag ska göra med disken sedan när jag är färdig.
-Jag vet inte hur folk vill ha det, sa jag.
-Men gör som du hade gjort hemma då, svarade mamma.
-Lämna det? Okej då gör jag det, sa jag.
-Nej då ska du inte göra som du gör hemma! Du ska diska det och lämna det fint.

Hemma är det inte jag som tar undan och sätter in i diskmaskinen kan jag säga. Men jag menade mer hur jag ska göra med stekpanna och sådant. Alla vill inte att man diskar den när den fortfarande är varm... Men jag ska tydligen inte låta någonting stå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0