Om påskaftonen

Dålig uppdatering men det berodde på att jag har varit bortrest under detta lovet.
Påsken var i alla fall kanon. Det var inte bara vädret som var riktigt bra utan hela helgen.
På självapåskafton blev det först middag med släkt och vänner och sedan tog vi en taxi till en förfest.
Där drack vi vin och hade väldigt trevligt. Det var en kompis som precis hade köpt hus och det var väldigt fint invändigt.
Efter det gick alla ner till uteställena.
Där träffade man mycket roligt folk.
Och det är verkligen skillnad på folk och folk. Det finns bra folk och så finns det mindre bra folk.
Det kom bland annat fram ett par töntiga killar som ville prata. För att komma i kontakt sträcker de fram huvudet precis framför en. Väldigt charmigt....
Dialekten avslöjade att de var ifrån landet vilket gjorde att vi valde att inte prata med dom. Ignorerade dom på ett ganska drygt sätt, men vissa orkar man inte med.
Kvällen bjöd på många andra spännande personer och det som fick mig att fundera mest var kanske när man träffade killen som min kompis var på g med i en månad. Men hon kan väl inte bli sur om jag skulle ta honom?
De var aldrig ihop.... :S Fast man vågar ju inte....
Sedan blev det en taxi hem och ett långt telefonsamtal med en kompis om varför hon inte bara hängde med oss andra hem.... Fem timmars sömn eller något sådant där och sedan gick vi upp igen :)
Påskdagen var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0