minus 160 till mig

Prov har man gott om.. Tyvärr...

D roliga e att alla inte pluggar inför dom. Vissa pluggar lite och struntar i ifall d går dåligt.
Jag e säkert lite sån med...

Men den gången då jag vet att precis alla pluggar e när d e svenska prov. Eller svenskprov som d heter enligt min lärare och som han argt påpekar så fort någon säger fel...

Första svenskprovet så gick d väldigt bra för mig. Han kommenterade d till och med inför klassen.
Men andra provet pluggade jag på väldigt mycket också. Men jag hade tydligen inte en av böckerna som vi skulle läsa i. Och jag visste att d skulle komma 4 frågor från den boken på texter så skulle man ange författaren.
Och jag visste att jag inte skulle klara någon av dom. Men jag koncenterade mig på d andra som jag hade texten till i stället och så fick jag få minus på d andra.
Hur mycket minus kunde jag få liksom?
Så tänkte jag hela kvällen och morgonen när provet skulle vara.
Först kom jag fram till att jag antagligen skulle få minus 18 på varje. Men sen så insåg jag hur mycket jag överderv och tänkte att dom omöjligt kunde vara värda mer än 11 poäng. Så jag skulle alltså missa 44 poäng. Men okej.. jag fick väl ta d för den här gången då...

Provet kom. Och jag vände på det och började skriva på allt d jag hade läst på. Sen kom jag till den sista sidan där d jag inte hade läst på fanns. Jag började kolla igenom d ändå. Bara för å se va d va för något.
Sen slängde jag en blick på poängen.

Asså mitt hjärta stannade. På pappret stod d 40 poäng!!!!! 
STYCK!!!
Sammanlagt 160 poäng!!!
Minus hundra sextio poäng på mig!!!!
Asså d fanns inte ord för hur jag kände d då....
Fattar inte hur en fråga kan vara värd 40 poäng. Och d fanns inget jag kunde göra.....  :'(

Men i alla fall: Efter den dagen så ser jag till så att jag har ALLA böcker som vi ska läsa inför provet och sen pluggar jag järnet. Så på onsdag ska d bli 160 + till mig.
Och jag vet att alla andra också tänker så här för d e ingen som vill få minus 160 poäng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0