10 år, e man stor då?

E man stor när man e 10 år? För jag minns inte när jag själv var d. Inte för att d va längesen utan mer för att man lätt glömmer :P
Men min kompis lilla syster som e 10 blir behandlad som en fem åring av familjen. Enligt mig i alla fall.
Men e man så liten så att man borde behandla dom som små eller e man inte så liten?
Jag e den som behandlar henne som att hon e nästan lika gammal som mig :P

Enda tills idag. För då ska jag, min kompis och hennes lilla syster 10 åringen, på bio.
Vi ska se en våldsam film som jag inte alls hade rekomenderat till en tjej under 15 år. Så då blir plötsligt jag den som e nojig och behandlar henne som om hon var fem :P
Såg jag såna våldsamma filmer när jag va 10 då?
Aja, lika bra att gå och se den och sen avgöra om hon e större än vad man tror eller yngre än vad man tror ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0