Riktig fest på midsommar!

Alla har så olika planer inför midsommarafton.
De allra yngsta (från 10 år och neråt) planerar att gå på något midsommarfirande med midsommarstång + fiskedamm + en massa andra barn med samma tankar.

De som är 10 år upp till 14 planerar att vara med kompisarna. (okej..bra teori....)

Och de som är 15 år upp till 17 tänker festa och dricka lite.

Men de som är 18-25 planerar också att festa. Men här snackar vi RIKTIG FEST! fester som kan spåra ur, som innehåller mer alkohol än vad vi, hrm, man tål. Och detta är fester som slutar nästa dag, någongång på morgonen. Det är dessa fester som innefattar ett tiotal personer, (eller så många som dyker upp, och då kan antalet sluta på drygt 100 personer)
och det är dessa fester som oftast innehåller att några inte orkar hela kvällen utan somnar i soffan, eller i trädgården för den delen. Och det är dessa fester som polisen kanske besöker. Men det är DESSA fester som alla vill gå på :)
För även om det låter lite galet när jag gör min fina beskrivning så är dessa fester underbara och det är dom som gör midsommaren.

men om vi gör en liten överblick över mina beskrivningar för det olika åldrarna så inser jag att jag gör lite av allt det.
Jag går ner till midsommarfirandena, kanske inte för att fiska i fiskedammen, men jag träffar kompisar där och så.
Sen planerar jag att vara med kompisarna, dricka och festa lite. Och jag slutar på de riktiga festerna.

Så vad gör man efter 25 då?
Jo det är då middagar med komipsar spelar större roll. Då samlar man ihop alla kära kompisar och lagar tillsammans midsommarmiddagen och dricker nubbe och allt det där. Visar på lite mer mognad ;)
Men det är bara då. Sen slutar deras middagar också med att dom har druckit lite för mycket :P
Haha

Med midsommar är för underbart, trots det dåliga vädret som återkommer varje år :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0