låter vi dryga?

Storstads tjejerna lämnar Göteborg för att ansluta sig till landet för fem dagar.
Och med landet menar jag  denna gången ett känt sommarplace som många känner till och besöker.
Det var fredag, vi var uppklädda och efter några glas vin drog vi oss mot uteställena som fanns.
Våra kompisar som inte var 18 ännu kunde inte följa med oss...
Jag och min kompis ställde oss i kön och kom in.
Vakterna var jättetrevliga :)
Vi kommer in på det överfulla stället och kikar runt på alla våningarna.
Min kompis föreslår att vi ska hänga av oss våra jackor.
Men var?
Min kompis går tillbaka till en av vakterna och frågar var garderoben är.
Vakterna kväver ett skratt och svarar sen:  Nej asså vi har ingen vakt eftersom att detta är en sommarkrog och det inte är meningen att man ska ha med sig sin jacka.
Jaha, säger vi och går därifrån.
Vakterna skrattade och tyckte att vi va dryga göteborgare som hade kommit till landet.
Men det var väl inte drygt? Bara en vanlig fråga ju...
Däremot så undrar jag varför bartenderna har piké tröjor och inte skjortor...Bättre i gbg med d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0