inget tidsbegrepp

Något som gör mig lika förvånad varje gång är att folk har så dålig koll på tiden. Vilken dag det är och allt sånt.

På radio sa dom en dag:  Klockan är sju...bla bla bla.
                                               Bra tänkte jag, då kan jag ju ligga kvar till klockan e halv åtta.
Men så råkade jag slänga en blick på klockan. Och då e klockan redan halv åtta!
Tänk om jag hade legat kvar i sängen och trott att jag hade en halvtimme till. Då hade jag ju kommit försent till skolan!!! :O  Tänk alla som gjorde misstaget som jag slapp undan...tänk alla som blev försenade....

En annan dag sa dom: I morgon är det fredag.
                                           Nej vänta lite tänkte jag. E d inte bara tisdag idag? Och svaret va ja. D va bara tisdag och
                                           efter tisdag kommer inte fredag sist jag kollade :P

Och idag när jag var på Albrektsguld så frågar den ena expediten den andra:
-Men silver askarna är slut, har vi beställt nya?
-Ja dom var slut på huvudkontoret också men dom nya kommer i juni. Så det är ett tag kvar.

Haha, nej.. D e iofs juni.
:)
Vissa verkar verkligen ha noll koll på tiden och dagarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0